Age of Mythology: The Titans |
|
Atlantis’in hâlâ bir şansı var. |
17/05/2008 13:19 | Yazar: Admin, ProGamer |
Age Of serisinin diğerlerine nazaran daha fazla saygı görme şerefine erişmiş mitolojik versiyonu Age of Mythology, yanına Titanları da alarak geri döndü. Ve tüm müşkülpesent (burnu havada da diyebilirdim, iyi niyetimden demiyorum) strateji uzmanı arkadaşlarımızın iddia ettiğinin aksine iyi ki de döndü.
Age of Mythology: The Titans’ın hikayesi, Atlantis’in yıkılışından bir on yıl kadar sonra başlıyor. Oyun yapımcılarının, sırasıyla İkinci Dünya Savaşı ve nükleer felaketlerden sonra en sevdiği temalar arasında ilk ona girebilecek kadar iyi bildiğimiz bir konudur Atlantis. O yüzden ilk başta senaryoya çok da dikkat etmeyip sadece görevleri bitirmeye çalışma ihtimaliniz var ama bence böyle yaparsanız kendinize (biraz da oyuna) haksızlık etmiş olursunuz. Çünkü çok standart görünmesine rağmen güzel, sürükleyici bir senaryosu var Titans’ın. Mitolojiye meraklı olanların hataları bulup ukalalık yapabileceği, konuya yabancı oyuncularda ise biraz mitoloji okuma isteği yaratacak türden. Oyunda Arkantos’un oğlu Kastor’u oynuyorsunuz. Zeus’un tutuklu oğulları Titanlar, iyice güçlenmiş olarak ortaya çıkıyor ve Atlantis de böyle bir güce karşı olmak yerine onun yanında yer almayı tercih ediyor. Bu birliktelik doğal olarak diğer ırkların pek hoşuna gitmiyor ve bir anda dost bildiğimiz herkesi karşımızda buluyoruz. Bu da uzunca bir Campaign anlamına geliyor.
Age of Mythology’yi oynayalı uzun zaman olduğu için, böyle yeni bir kahraman ve yeni bir konuyla geri dönmesini çok da önemsemeyebilirsiniz. Hatta yeterince unutkansanız, eski oyundan bir görevi Titans diye önünüze koysalar bile duruma uyanmadan hevesle oynayacağınız için belki de önemsememekte haklısınız. Sonuçta yine her görevde haritanın bir köşesinden girip diğer köşesinden çıktığımız bir Age of bu da. Ama yine bir şekilde etkileyici.
Atlantis tanrıları da burada
Titans’ın tek kişilik oyunu, yukarda anlattığımız senaryo kapsamında 12 görevden oluşuyor. Ve tüm iyi RTS’lerde olduğu gibi burada da görevler “tüm haritadaki düşmanları temizle” işini biraz renklendirecek detaylarla geliyor. Göze batan tek klişe, pek de vazgeçilmez olmamalarına rağmen hero’ların (kahraman), oyundaki bütün yıldız rolleri kapması. Bu arada, Titans’da “hero” olma kriterleri diye bir şey kalmamış. İsterseniz köylülerinizi bile birer kahraman yapabiliyorsunuz. İstediğiniz sayıda kahraman üretebildiğiniz için bir süre sonra hero enflasyonu yaşama tehlikeniz var. Bunun pratikte bir sakıncası olmayacak ama konsept olarak Atlantis patikalarının Beverly Hills’e benzemesi hoş gelmiyor kulağa. O yüzden en iyisi elinizin ayarını kaçırmamak. |
Sonraki: Yenilikler » |
Sayfalar: 1 2 3 |
|
|
|